برای نخستین بار طرح هدفمندسازی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در حوزه هوایی و هوانوردی، از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران اجرا خواهد شد.
برای نخستین بار طرح هدفمندسازی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در حوزه هوایی و هوانوردی، از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران اجرا خواهد شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به ضرورت ارتقاء سطح توانمندیهای شرکتهای هوایی و هوانوردی و ظرفیتسازی در این بنگاهها در زمینه بهبود مدیریت فناوری و نوآوری بنگاه خود، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بر اساس سیاستهای تشویقی شبکه زنجیره ارزش هوایی (هایپرمارکت هوایی) در قالب یک بسته حمایتی اقدام به اجرای طرح هدفمندسازی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در صنعت هوایی کرده است.
در این جایزه، بالغ بر ۷۰ درصد از هزینههای این طرح برای حمایت از شرکتهای دانشبنیان و نوپای هوایی و هوانوردی ارائه خواهد شد. شرکتکنندگان، در اولویت مشارکت در طرحهای کلان ملی در صنعت هوایی کشور قرار خواهند گرفت.
فرآیند طرح
فرآیند طرح هدفمندسازی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در صنعت هوایی به صورتی طراحی شده است که علاوه بر آموزش «آشنایی با مبانی و مفاهیم مدل جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری» درسطح مدیر عامل و رئیس مجموعه یا نماینده آن، «تحلیل و ارزیابی»، «اعطای نشان و تندیس»، «پرورش ارزیاب جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری و کارگاه شبیهسازی تهیه گزارش بازخورد» برای یک متخصص در هر شرکت به منظور توانمندسازی شرکت و سازمان در تحلیل، ارزیابی و استقرار نظام مدیریت فناوری و نوآوری و «ارائه خدمات مشاوره ای برای ارتقا و بهبود» انجام خواهد شد.
آموزش مدل به مدیران عامل شرکت های متقاضی (یک روز)، پرورش ارزیابی در هر شرکت و شبیه سازی ارائه گزارش بازخورد (یک روز)، ارزیابی شرکت (یک تا سه روز) و ارائه خدمات مشاوره ای برای ارتقا و بهبود، به عنوان سرفصل های ارزیابی و مراحل انجام طرح در نظر گرفته شده است.
ارزیابی شرکتهای دانشبنیان و نوپا بر اساس شاخصهای قابل سنجش توصیفکننده توان مدیریت فناوری و نوآوری در سرفصل های «استراتژی و مدل کسب و کار»، «قابلیت های کارآفرینی و توسعه سازمانی»، «توسعه محصولات/خدمات جدید فناورانه و دانشی»، «تجاری سازی و نفوذ در بازار»، «نتایج فناوری و نوآوری» و «نتایج مالی و بازار» انجام خواهد گرفت.
با توجه به آنکه ظرفیت برگزاری این دوره ۳۵ شرکت است، علاقه مندان برای حضور در این جایزه حداکثر تا تاریخ ۳۰/۰۷/۹۴ به پایگاه الکترونیکی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری یا (iramitaward.ir) مراجعه و ثبتنام کنند و همچنین برای هماهنگی بیشتر با دبیرخانه جایزه مدیریت فناوری و نوآوری (به شماره ۸۸۶۰۱۴۳۱- ۰۲۱) تماس بگیرند.