در چارچوب مفاهیم بنیادین و ارزشهای مدل، مدل مفهومی کلان جایزه در قالب شکل زیر تدوین شده است.
این مدل دربرگیرنده دو بخش اساسی در قالب عوامل توانمندساز و نتایج میباشد. در بخش اول، مدل به دو محور اصلی تقسیمبندی شده است که محور اول پیشرانههای مدیریت فناوری و نوآوری را شکل داده و دربرگیرنده موضوعات راهبردی و زیرساختی این حوزه است و محور دوم به فرآیندهای کلیدی و چرخه شکلگیری مدیریت فناوری و نوآوری در سازمان از مرحله هوشمندی و ایدهپردازی تا تجاریسازی و بهرهبرداری میپردازد. در چارچوب این مدل کلان، مدل ارزیابی جایزه تدوین شده است.
این مدل برای شرکتهای هلدینگ بهصورت اصلاح شده و به صورت شکل زیر طراحی شده است.